آیا خطر ماموپلاستی جدی است؟

جراحی و خطر ماموپلاستی

برخی از شایع‌ترین عوارضی که از جراحی کوچک کردن سینه به وجود می‌آیند شامل از دست دادن حس، جای زخم یا عدم تقارن و همچنین خطرات جراحی عمومی مانند عفونت، خونریزی و واکنش به بیهوشی است همچنین چندین عارضه جانبی احتمالی در جراحی کوچک کردن سینه وجود دارد که زنان باید قبل از انجام این عمل از آنها آگاه باشند. اگرچه کوچک کردن سینه در هر سنی قابل انجام است اما پزشکان معمولاً ترجیح می‌دهند تا رشد کامل سینه‌ها صبر کنند، مگر در موارد شدید. اگر قصد باردار شدن و شیر دادن به نوزاد را پس از جراحی خود دارید، باید بدانید که توانایی شیردهی را می‌توان با کوچک کردن سینه و عمل ماموپلاستی محدود کرد. عمل ماموپلاستی مانند هر عمل جراحی دیگری دارای خطراتی است اما به طور کلی، مزایای ماموپلاستی بیشتر از خطرات آن است. خطر ماموپلاستی حداقل و بسیار نادر است. قبل از جراحی، فرد ممکن است نیاز به قطع مصرف داروهای ضد التهابی بدون نسخه مانند آسپرین و ایبوپروفن داشته باشد. زیرا این داروها می توانند خطراتی مانند خونریزی را افزایش دهند. پزشکان همچنین افرادی را که سیگار می‌کشند تشویق می‌کنند تا چندین هفته قبل از عمل سیگار را ترک کنند زیرا یکی دیگر از موارد خطر ماموپلاستی می باشد.

افراد ممکن است پس از جراحی کوچک کردن سینه دچار عوارض جزئی مانند زخم‌های باز یا بهبود آهسته برش‌ها، مایع اضافی در بافت سینه، سلولیت یا عفونت بافت همبند، از دست دادن حس در نوک سینه‌ها، ظاهر نامتقارن سینه‌ها یا نوک سینه‌ها، اسکارهای برجسته یا ضخیم، واکنش‌های آلرژیک به بیهوشی یا سایر داروها شود. افرادی که چاق هستند نیز ممکن است در معرض خطر بالاتری برای عوارض بعد از عمل باشند.

خطر ماموپلاستی آیا واقعی است؟

داشتن سینه‌های بزرگ و سنگین باعث می‌شود بسیاری از زنان از نظر جسمی و روانی احساس ناراحتی کنند. اضافه وزن سینه‌های بزرگ ممکن است باعث کمردرد و گردن درد، تحریک پوست و بی حسی در بافت‌ها، مشکل در یافتن لباس، عدم تعادل در فعالیت‌ها و بدشکلی‌های اسکلتی شود. بسیاری از نوجوانان، دختران و زنان نیز در مورد اندازه سینه‌های خود به شدت خودآگاه هستند. عمل ماموپلاستی علاوه بر کوچک کردن سینه باعث بهبود علائمی مانند درد گردن و شانه و شیارهای شانه، حفظ توانایی شیردهی، سیلوئت(نیم‌رخ) متعادل تر و جذاب تر، کاهش آرئول‌های کشیده(هاله پستان) و یا نوک سینه‌های بزرگ می‌شود. عمل ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه یکی از موفق ترین و فوری ترین عمل‌های زیبایی است. زیرا به بیماران اجازه می‌دهد از زندگی با عزت نفس بیشتری لذت ببرند. عمل ماموپلاستی می‌تواند اندازه آرئول (پوست تیره اطراف نوک سینه) را کاهش دهد و وسعت جای زخم به اندازه و شکل سینه شما بستگی دارد.

نتیجه عمل و خطر ماموپلاستی تا حدی با شکل و اندازه سینه‌های شما،کیفیت پوست و بافت شما قبل از جراحی تعیین می‌شود. کوچک کردن سینه یک روش محبوب است که هر سال بیش از 40000 مورد در ایالات متحده انجام می‌شود. تصمیم برای کوچک کردن سینه کاملا شخصی است و باید با دقت مورد توجه قرار گیرد. در طول فرایند مشاوره عمل ماموپلاستی، جراح پلاستیک شما تعیین می‌کند که آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی هستید یا خیر. آن‌ها نتایج احتمالی را مورد بحث قرار می‌دهند و همچنین خطرات یا عوارض احتمالی را که ممکن است ایجاد شود، توضیح می‌دهند.

ماموپلاستی و خطر آن

بیشتر بخوانید : ماموپلاستی کاهشی چیست؟

پزشکان معمولاً جراحی کوچک کردن سینه را برای افرادی که به دلیل سینه‌های بزرگ که بیش از یک سال طول می‌کشد مشکل دارند، در نظر می‌گیرند. در نوجوانان نیز مهم است که اندازه سینه حداقل برای یک سال ثابت بماند. هر جراحی خطراتی از جمله خونریزی، عفونت و مشکلات بیهوشی دارد. تمام جراحی‌ها و بیهوشی‌ها دارای برخی عدم قطعیت و خطر هستند. در حالی که جراحی کوچک کردن سینه یک روش رایج و به طور کلی بی خطر است، برخی از افراد ممکن است عوارض و خطر ماموپلاستی جزئی را تجربه کنند. شما می توانید خطرات و عوارض را با انتخاب یک سبک زندگی سالم کاهش دهید. ترک سیگار و کاهش وزن قبل از جراحی می‌تواند شانس شما را برای بهبودی ایمن و سریع افزایش دهد و سلامت و رفاه عمومی شما را بهبود بخشد.

بخشی از خطر ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه عبارتند از:

1. عدم تقارن (اندازه ناهموار) سینه‌ها یا نوک سینه‌ها
  2. بی حسی یک یا هر دو نوک سینه
  3. پس از جراحی فرد قادر به شیر دادن نیست
  4. زخم های قابل توجه یا چروکیده
  5. تغییر شکل نوک پستان
  6. منافذ در امتداد خطوط برش بخیه‌ها
  7. توده ها و برجستگی‌ها
  8. درد: درد ناشی از این عمل معمولاً شدید نیست. افراد مختلف به مقادیر متفاوتی از مسکن‌ها (بی دردی) نیاز دارند. جراح یا متخصص بیهوشی شما داروهای مسکن معمولی را برای کاهش درد تجویز می‌کند. در درازمدت، سینه‌های شما نباید در نتیجه عمل دردناک باشند، اما اگر قبل از عمل از درد سینه رنج می‌برید، بعید است که با جراحی بهبود پیدا کنید.
  9. تزریق خون: نیاز به تزریق خون پس از این عمل معمول نیست.

خطر ماموپلاستی

• هماتوم
  • نکروز چربی
  • جنبه‌های روانی
  • خون رسانی به این ناحیه در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد. گاهی اوقات این می‌تواند گسترده باشد و به پانسمان‌های منظم برای چندین ماه نیاز دارد تا زمانی که زخم به طور کامل بهبود یابد.
  • اسکارهای قابل مشاهده ای از روند بهبودی بدن شما پس از جراحی کوچک کردن سینه وجود دارند.

امیدواریم که از خواندن نوشته خطر ماموپلاستی لذت برده و برایتان مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه و سایر موارد و همچنین دریافت مشاوره از طریق شماره های موجود در وب سایت با کلینیک دکتر میرحسینی در ارتباط باشید.